Zie je beveiligingswerk dat niet klopt? Bijvoorbeeld zonder de benodigde (Wpbr)vergunning? Of personeel dat niet is gecertificeerd of onderbetaald wordt? Of zie je werkzaamheden die niet zijn toegestaan? Meld dit dan. Zo zorgen we samen voor een eerlijke en veilige sector.
Waarom is melden belangrijk?
Illegale beveiliging is een probleem. Het kan zorgen voor:
Wat gebeurt er met je melding?
We gebruiken meldingen om misstanden in het veiligheidsdomein aan te pakken. Daarom onderzoeken we elke melding zorgvuldig. Als dat nodig is, delen we de melding met toezichthouders en handhavende instanties, zoals politie, justitie, gemeenten (VNG), de Arbeidsinspectie, de Belastingdienst en het Openbaar Ministerie. Maar ook met vakbonden, het cao-controleorgaan en de Code Verantwoordelijk Marktgedrag.
Met elke melding krijgen we (meer) informatie over de omvang van illegale beveiliging. Bijvoorbeeld waar het vaak plaatsvindt. En hoe het gebeurt. Dat is belangrijk om misstanden uiteindelijk te kunnen aanpakken.
Belangrijk om te weten:
Vul het formulier hieronder in: