De Gedragscode VVNL biedt leden een duidelijke richtlijn over de normen en waarden van Vereniging Veiligheidsdomein Nederland (VVNL). De Gedragscode beschrijft waar de grootste werkgeversorganisatie in het veiligheidsdomein voor staat. En wat leden met elkaar willen uitdragen bij het uitvoeren van de diversiteit aan professionele diensten op het gebied van service, veiligheid en beveiliging. Dankzij de VVNL Gedragscode kunnen leden hun gezamenlijke toewijding aan de kernwaarden gelijkheid, transparantie en kwaliteit waarborgen.
Update Gedragscode
Leden van Vereniging Veiligheidsdomein Nederland – VVNL houden zich aan de (update van de) Gedragscode VVNL, vastgesteld tijdens de Algemene Ledenvergadering van 27 maart 2025. Ze brengen offertes uit conform de – bij de Gedragscode gevoegde – algemene verkoopvoorwaarden, dan wel voorwaarden die inhoudelijk minimaal gelijk zijn.
Code Verantwoordelijk Marktgedrag
Op 26 januari 2017 heeft VVNL (toen nog VBe NL genaamd) de Code Verantwoordelijk Marktgedrag ondertekend die is gekoppeld aan de Gedragscode. Bedrijven die lid zijn van VVNL hoeven deze code niet apart te ondertekenen; dit is al namens hen gedaan door VVNL. Het doel van de CvM is een gezonde concurrentiemarkt op basis van kwaliteit en innovatie, waarbij de ondernemer en zijn beveiligers centraal staan.
Voorzitter Peter Hoes van VVNL: “Hiervoor moet de kwaliteit en prijs in een realistische verhouding tot elkaar staan en het ‘cowboygedrag’, de oneerlijke lage prijzen, verdwijnen. Wij streven er al 20 jaar naar om de doorgeschoten marktwerking tegen te gaan. De code sluit daarom goed aan op onze vereniging en we willen hiermee het verantwoordelijkheidsgevoel van alle betrokken partijen aanspreken.”