“Stabiliteit terugbrengen in branche”

Björn Bakker was een van de winnaars van de dinercheque omdat hij meewerkte aan de DigiC-enquête. Hierin konden deelnemers onderwerpen aanreiken voor de cao-onderhandelingen tussen VBe NL en De Unie.

Wat doe je precies?

“Ik werk als operationeel manager bij DiagNose Netherlands B.V., onderdeel van beveiligingsbedrijf CTSN. CTSN maakt deel uit van ICTS-Europe. DiagNose zoekt met speurhonden naar explosieven, drugs en vuurwerk. We zijn onder andere actief op luchthaven Schiphol.”

Waarom deed je mee aan de DigiC-enquête?

“Ik kreeg het verzoek van mijn werkgever. Dat was niet de enige reden. Als je de kans krijgt om invloed te hebben, moet je die pakken. Je hoort regelmatig dat iets niet goed geregeld is, maar veel mensen doen daar verder niets mee. Voor mij was het daarom belangrijk om de enquête in te vullen.”

Vond je het ingewikkeld?

“Nee, integendeel. Het was een simpele en eenvoudige enquête. Het was goed te doen.”

Wat zijn voor jouw belangrijke onderwerpen voor de cao-onderhandelingen?

“Stabiliteit. De branche is zwaar geraakt door corona. Op Schiphol was er lange tijd niets te doen al trekt dat nu wel weer aan. Ook werknemers in de evenementenbranche zaten thuis. In de reguliere beveiliging was het wel superdruk waardoor het ziekteverzuim steeg. Ik vind dat we moeten kijken hoe we de stabiliteit van de verschillende onderdelen in de branche terug kunnen brengen, zonder dat we door cao-bepalingen geremd worden..”

Wat vind je van het uiteindelijk bereikte cao-akkoord? Komt dat overeen met jouw punten uit de DigiC-enquête?

“De nieuwe cao heb ik nog niet helemaal uitgeplozen, maar het feit dat er een individueel keuzebudget is, is natuurlijk fantastisch. Dit budget wil ik gebruiken om mijn pensioen extra aan te vullen.”

En hoe ga je de dinercheque besteden?

“De kinderen naar opa en oma brengen en gezellig met mijn vrouw uit eten. Het wordt hoogstwaarschijnlijk Thais of Indonesisch. Ik heb nu al trek!”

Recente Berichten

Djokic Beveiliging

LBS-Security

VVNL-bijeenkomst over inzet zzp’ers drukbezocht

Zien en (niet) gezien worden

Schrijf je in voor de nieuwsbrief